Kapitán Amerika - film

Komiksový hrdina pobíhal mezi tanky a lámal esesákům pravice do tvaru jejich loga. Není tedy divu, že se ve čtyřicátých letech stal bezkonkurenčně nejpopulárnější komiksovou postavou. Děj filmu je založen na myšlence superčlověka, který je krásný, silný a statečný, něco mezi Supermanem a Batmanem. Odehrává se v Americe se vztahem do Evropy do období 2. Světové války, ale samotný děj se stává spíše pohádkou v utopickém duchu, přesto má však film kladné vlastnosti, které mohou diváka ovlivnit – hrdinství, čest, odvaha, dobro zvítězí nad zlem. Heslo hlavního hrdiny „nikdy nemám dost“ uvozuje jeho urputnost a touhu něco dokázat. Děj filmu se dá shrnout do věty jak mladý idealista svého cíle dosáhl. Hrdina filmu Steve Rogers chce vstoupit do armády a bojovat za vlast, je však malý a hubený, takže ho odvodové komise všude odmítají. Při jednom odvodu se setká s doktorem, který mu nabídne účast v tajném vojenském experimentu, jehož základem je vytvořit z obyčejného člověka supervojáka, následuje řada záběru jak takový člověk vznikne, efektní laboratoř, přístroje. Tak jako každý film, má i tento svého antihrdinu – sabotéra, který v přestřelce zastřelí doktora Erskina (vynálezce vakcíny, na základě které se ze Stevea stane svalnatý, vysoký a silný hrdina) a zničí i ampuli s vakcínou, které se chtěl zmocnit. Steve se tak stává jediným nositelem vakcíny – je superhrdina, i když svůj sen – stát se vojákem – se zatím odkládá. Stává se symbolem v kampani za zvýšení popularity armády, jezdí od města k městu a propaguje své tělo a své svaly – zde se projevuje americký vztah k vlajce a symbolům – všude kam to jen trochu jde se objevuje červenobíločervený znak ameriky. Otázka kvality filmu se vede v rovině co je lepší film nebo komiks? Chris Evans je výborný a neuvěřitelně se na to hodí, má charisma a je sympaťák, Hugo Weaving je padouch podobný těm, které se vyskytují v bondovkám a Tommy Lee Jones je prostě Tommy Lee Jones, jak ho známe třeba z Mužů v černém.

Autor: Karolína Majerníková
Tento článek byl publikován 22.1.2012 - další články od tohoto autora